„Barza Albă” nu va putea fi privatizată. Întreprinderea este obiect al patrimoniului cultural-național al Republicii Moldova

„Barza Albă” nu va putea fi privatizată. Întreprinderea este obiect al patrimoniului cultural-național al Republicii Moldova

Distribuie

Întreprinderea de Stat „Barza Albă” care de aproape 80 de ani produce divinuri cunoscute în întreaga lume, este oficial obiect al patrimoniului cultural-național al Republicii Moldova. Astfel, întreprinderea nu va putea fi privatizată și va fi singura din țară care va putea produce, îmbutelia şi gestiona marca „Barza Albă”. Un proiect de lege în acest sens a fost votat unanim de Parlament, în lectură finală.

„O unanimitate zdrobitoare. „Barza Albă” ne unește.”

Potrivit proiectului de lege, obiect al patrimoniului cultural național devin bunurile întreprinderii „Barza Albă”, sălile de degustare, cu excepția utilajului pentru producerea divinului și a divinurilor aflate la maturare sau depozitare. În același timp, bunurile mobile ale întreprinderii vor fi incluse în Registrul monumentelor ocrotite de stat. Includerea întreprinderii pe lista obiectelor de patrimoniu cultural va permite păstrarea complexelor culturale și peisagistice de importanță națională pentru mai multe generaţii, promovarea și valorificarea turistică.

„Societatea pe acțiuni „Barza Albă” se declară un obiect al patrimoniului cultural național al Republicii Moldova, totodată, urmând a fi inclusă în lista bunurilor nepasibile pentru privatizare și în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat.”

Societatea pe Acţiuni „Barza Albă”, fondată în 28 iunie 1944, este a treia întreprindere vinicolă inclusă în lista obiectelor de patrimoniu cultural național al țării, după Combinatele de Vinuri „Cricova” și „Mileștii Mici”. Anterior, directorul general al „Barza Albă”, Vasile Roşca, a declarat că statutul de patrimoniu cultural va ajuta întreprinderea să-şi protejeze brandul. „Barza Albă” a fost premiată cu aproape 200 de diplome şi medalii atât în ţară, cât şi peste hotare. De-a lungul anilor, brandul a câştigat notorietate nu doar în ţara noastră, dar şi în Israel, Cehia, România, Germania, Japonia sau China. Colecţia de aur a companiei include 15 400 de sticle.


Distribuie
..