Drum național, cârpit de drumari. Șoseaua, care face legătura între Cahul și portul internațional Giurgiulești, dezastru pentru șoferi

Drum național, cârpit de drumari. Șoseaua, care face legătura între Cahul și portul internațional Giurgiulești, dezastru pentru șoferi

Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Şoseaua care leagă oraşul Cahul şi portul internaţional Giurgiuleşti a început să fie cârpită de drumari.
Chiar şi aşa, traseul, care este considerat de importanţă strategică, rămâne într-o stare deplorabilă.
Şoferii consideră că el trebuie reparat capital.
Reprezentanţii Administraţiei de Stat a Drumurilor afirmă că nu au bani, dar promit să caute soluţii.

Porţiunea de drum care trece prin localităţi este cea mai deteriorată. În unele zone s-au format adevărate cratere, pe care, pe alocuri, şoferii nu mai au cum să le ocolească.

„Colibaşul se termină, intraţi în satul vecin Brînza. Vasăzică e dezastru, nici nu se discută.”

Cei mai nemulţumiţi sunt şoferii maşinilor de mare tonaj, care, pentru a ajunge cu marfa la portul din Giurgiuleşti, sunt nevoiţi să circule zilnic pe drumul accidentat şi ciuruit de gropi.

„Fugim de una şi dai peste 10 cred că. Aşa, eu nu le număr, dar cred că aşa este.”

Drumarii au început plombarea gropilor de mai bine de o săptămână. Localnicii spun însă că lucrările sunt făcute de mântuială.

„Plombă lângă plombă. Nu ştiu cât o să ţină. Un an de zile, până la primul îngheţ. Nu are rost, mai bine să facă mai puţin, da capital.”

„Pe această porțiune de drum sunt atît de multe gropi, încît pe alocuri, muncitorii sunt nevoiți să-l cîrpească la fiecare metru pătrat. Chiar și după plombare însă, drumul rămâne a fi cu denivelări și e plin de crăpături. Nu este clar cît va rezista o astfel de reabilitare.”

Şi drumarii recunosc că nu are sens plombarea gropilor şi că drumul trebuie reparat capital.

„Are sens să plombaţi gropile, când în urmă rămân aşa crăpături?
– Nu ştiu. Părerea mea personală este că ar fi bine de aşternut un strat nou de asfalt. Acesta e foarte vechi.”

Pentru reabilitare capitală însă nu sunt bani deocamdată, spun responsabilii.

„Va fi inclus în programul de proiectare, cu ulterioara executare a lucrărilor fie din fonduri interne, fie din cadrul programelor de finanţare externă sau din contul fondului rutier.
– Este vreun buget pentru asta sau încă nu se ştie?
– Este prematur de vorbit.”

Şoseaua care face legătura între oraşul Cahul şi Portul Giurgiuleşti are o lungime de 50 de kilometri.


Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
..