Facebook, cea mai populară reţea de socializare în Moldova

Facebook, cea mai populară reţea de socializare în Moldova

Distribuie
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares

Moldovenii au prins gustul rețelelor de socializare, iar cea mai populară platformă în Moldova este Facebook. În ultimul an, pe această rețea s-au înregistrat 150 de mii de persoane.

Cel puțin asta arată raportul agenției de PR ”Gramatic Social Media”, publicat astăzi, potrivit căruia peste 70 la sută din populația țării este conectată la internet.

Potrivit raportului, Facebook este cea mai populară rețea de socializare din Moldova cu peste 900 de mii de utilizatori. Pe locul doi se află Odnoklassniki, cu peste 885 de mii de moldoveni înregistrați. Clasamentul este urmat de Instagram. Pe această rețea s-au înregistrat aproximativ cinci sute de mii de oameni.

Datele mai arată că,  aproximativ trei sute de mii utilizatori Facebook au vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani. Platforma este utilizată intens și de 220 de mii de tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani. Rețeaua este și pe placul a 160 de mii de moldoveni cu vârste între 35 şi 44 de ani.

Cei mai mulți utilizatori, peste cinci sute de mii, sunt din Chișinău, de 12 ori mai mulți decât în Bălți, și de 19 ori mai mulți decât cei din Tiraspol.

Profilul utilizatorilor reţelei Odnoklassniki arată puţin altfel.  Cei mai mulți utilizatori au vârste între 20 şi 29 de ani. În același timp, 25 la sută dintre moldovenii, care au un cont pe Odnoklassniki au peste 50 de ani, iar 20% dintre cei care folosesc această platformă de comunicare au între 30 şi 39 de ani. De asemenea, 17% dintre utilizatori au vârste între 40 şi 49 de ani, iar puțin peste 10% – până la 19 ani.

Cea mai mare creștere a numărului de utilizatori a fost înregistrată de Instagram.  Dacă în luna ianuarie trecut platforma avea 250 de mii de utilizatori moldoveni, atunci în 2018 numărul acestora a ajuns la 440 de mii.

Cei care o folosesc preponderent sunt tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani. Raportul a fost realizat de agenţia de comunicare digitală Gramatic Social Media, care realizează asemenea rapoarte în fiecare an.

 


Distribuie
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares