Maşini la mâna a doua, cu probleme la bord

Maşini la mâna a doua, cu probleme la bord

Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

În goana după bani, vânzătorii de maşini la mâna a doua recurg la diferite trucuri, unul mai ingenios decât altul. Cea mai frecventă înşelătorie este fraudarea odometrului. Recordul absolut la acest capitol îl deţine un şofer, care a dat jos … 700 de mii de km. Potrivit Asociaţiei Importatorilor de Automobile, fiecare a doua maşină importată are kilometrii de parcurs micșoraţi. În timp ce anual sunt aduse zeci de mii de maşini la mâna a doua, pentru fraudarea odometrului au fost amendaţi doar 76 de vânzători.

Potrivit specialiştilor, un autovehicul care a parcurs o distanţă de 800 de mii de km, are mari şanse să devină instabil pe traseu, la o viteză de 120 de km pe oră şi să provoace un accident. Mai mult, modificarea kilometrilor de parcurs este pedepsit prin lege. Însă chiar şi aşa, în atelierile de reparaţie a maşinilor astfel de servicii se prestează la greu.

Fenomenul a generat şi apariţia inspectorilor, care pentru 500 de lei fac o diagnostică totală a automobilului şi depistează toate defectele ascunse de vânzător.

„Cumpărătorul actual de pe piaţă se uită foarte sceptic la cifra de 200 de mii km. Nu ştim de ce dar oamenilor li s-a întipărit această cifră şi le provoacă dubii asupra la feabilitatea ulterioară a maşinii”, a afirmat inspectorul auto, Dorin Burac.

Pe lângă kilometrii modificaţi, vânzătorii mai pot ascunde şi istoriile despre accidentele şi inundaţiile în care a fost implicat automobilul. Depistarea acestor informaţii de către un inspector costă 200 de euro, iar cei care nu au aceşti bani, pot ţine cont de câteva trucuri.

„Când maşina a fost accidentată şi ulterior reparată piesele au fost demontate şi după ce au fost montate înapoi pe automobil, în aşa cazuri muchiile de la locurile unde se uneşte caroseria au urme de acţiuni mecanice asupra lor”, a menţionat inspectorul auto, Dorin Burac.

Potrivit Asociaţiei Uniunilor de Importatori, doar 40 la sută din maşinile importate la noi sunt fără vicii ascunse, iar în ultimii 10 ani, Moldova s-a transformat într-o ţară în care locuitorii folosesc metal uzat pentru a se deplasa. Pentru a schimba situaţia, reprezentanţii Asociaţiei vor propune autorităţilor un proiect de lege, care ar permite introducerea în ţară a maşinilor cu o vechime maximă de doar cinci ani, şi nu 10 cum este în prezent.

Foto: publika.md

Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •