Medicamentele şi reacţiile adverse. Ce ne recomandă specialiştii

Medicamentele şi reacţiile adverse. Ce ne recomandă specialiştii

Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Antibioticele, analgezicele şi anestezicile sunt preparatele, ce provoacă cele mai multe reacţii adverse. Potrivit Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, de la începutul anului au fost înregistrate 573 de cazuri de reacţii adverse, în timp ce în 2017 au fost peste 500 de cazuri pe tot parcursul anului.

Larisa Pogrebnaia a avut şoc de la o singură pastilă cu antibiotic. Aceasta a fost internată la spital în secţia toxicologie.

„Am început să-mi pierd cunoştinţa, reacţii vizibile nu erau. Eram schimbată la faţă, transpiram. Mai am alergie la toate tipurile de anestezie, lidocain, novocain”, a spus locuitorarea Capitalei, Larisa Pogrebnaia.

Oamenii spun că înainte de a consuma pastilele, ei se informează despre reacţiile adverse, ce le provoacă.

„Noi nu ne tratăm de sine stătător. Ascultăm medicul, dar oricum alegem. – Citiţi ce conţine preparatul? -Numaidecât, reacţiile adverse în primul rând. Pentru că ceva tratăm, iar altceva deranjăm”.

„Am băut un antibiotic şi am avut problemele cu intestinele de la antibiotic, era foarte puternic. Am băut Suprastin şi a trecut. Am băut şi imbir. – Citiţi prescripţia când administraţi? – Citim, dar dacă îţi prescrie medicul”.

Specialiştii spun că cel mai frecvent, reacţiile adverse se manifestă la copii, bătrâni, dar şi la persoanele care suferă de mai multe boli.

„Dezvoltă reacţii cei care primesc tratamente îndelungate,neurologice. Cei care primesc anestezie sau substanţe de contrast sunt deseori puternic alergice. De asemenea, antibioticele nu este un secret că dau reacţii alergice”, a declarat alergologul, Olga Guştiuc.

„Toate medicamentele care care fac parte din categoria B, antibiotice, somniferele, antidepresivele se eliberează doar cu prescripţia medicului. În cantităţile în care sunt indicate în recete”, a comunicat farmacista, Irina Granatâri.

Dacă sunt mai multe raportări la unul şi acelaşi medicament, specialiştii de la Agenţia Medicamentului şi Dispozitivelor verifică preparatul la conformitate.

„Dacă se suspectează calitatea medicamentului atunci se prezintă mostră la laboratorul pentru calitatea medicamentului, se evaluează analiza şi primim un rezultat, dacă acesta este calitativ sau necalitativ”, a spus specialistul farmacovigilenţă şi studii clinice din cadrul AMED, Elizaveta Tentiuc.

Potrivit Agenţiei Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, de la începutul anului au fost înregistrate 391 de cazuri de reacţii adverse la medicamente antituberculoase, 59 la antibiotice şi 12 situaţii în care pacienţii au manifestat reacţii adverse la analgezice.


Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply