Peste jumătate de milion de lei, restitut de APC

Peste jumătate de milion de lei, restitut de APC

Distribuie
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Peste 500 de mii de lei au fost restituiți, în acest an, consumatorilor după ce au cumpărat produse sau servicii de proastă calitate. Printre acestea se numără telefoane mobile, încălțăminte, electrocasnice, servicii cosmetologice și piese auto. Agenția pentru Protecția Consumatorilor s-a sesizat după ce oamenii au depus mai multe petiții.

Anatolie Boldişor a făcut o comandă de 14 uşi din lemn în valoare de 97 de mii de lei. Şapte uşi au fost aduse timp de trei luni, celelalte nu le-a mai văzut. Doar după ce a apelat la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor, a reuşit să-şi obţină toate bunurile.

„Promiteau, promiteau şi nimic nu mai făceau.Fiica s-a adresat la Agenţia pentru Protecţia Consumatorului şi timp de o lună de zile o promis că o să facă tot”, a spus consumatorul, Anatolie Boldisor.

Un alt tânăr a procurat un televizor în valoare de 13500 de lei, iar când a ajuns acasă a depistat că aparatul este defect.
Cumpărătorul a sesizat administraţia magazinului de unde a achiziţionat televizorul, dar fără rezultat.

„M-am adresat la ei am scris o cerere pentru două săptămâni nu mi-a răspuns la scrisoare.Eu i-am anunţat şi pe ei că am depus plângere şi mi-au spus că pot să mă duc să mă bat cu capul de pereţi că banii nu-i întorc”, a spus consumatorul, Igor Saşco.

Datorită intervenţiei Agenției pentru Protecția Consumatorilor, compania i-a restituit tânărului banii. Anul trecut au fost restituiţi peste 600 de mii de lei consumatorilor, aproximativ dublu faţă de prima jumătate a anului 2017.

„Dacă până acum prevala domeniul alimentar, acum oamenii îşi cunosc tot mai bine drepturile şi înţeleg atunci când este cazul şi pot returna un anumit produs sau pot apela la agenţie pentru neexecutarea obligaţiunilor dintr-un anumit contract semnat cu un agent economic”, a spus şef serviciu de informare şi comunicare APC, Natalia Cojocari.

Cei care s-au confruntat cu asemenea situaţii se pot adresa cu bonul de plată la agentul economic. În cazul în care acesta nu soluţionează problema timp de 14 zile, consumatorul este în drept să se adreseze la Agenţia pentru Protecţia Consumatorului. De la începutul acestui an, au fost înregistrate peste 1000 de plângeri, dintre care 800 au fost soluționate din oficiu.

Foto: canal2.md

Distribuie
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
..

Leave a Reply