”Premier Energy” solicită majorarea preţului curentului electric de două ori pe an – iarna şi primăvara

”Premier Energy” solicită majorarea preţului curentului electric de două ori pe an – iarna şi primăvara

Distribuie

„Premier Energy” cere insistent majorarea cât mai rapidă a tarifului pentru energia electrică.
Compania consideră, că această creştere trebuie operată treptat: în februarie şi în aprilie.
În caz contrar, consumatorii finali vor trebui să plătească şi mai mult, se precizează într-un comunicat de presă al companiei. ANRE are la dispoziţie 6 luni pentru a examina cererea. „Premier Energy” şi nu a oferit deocamdată nici un comentariu la acest subiect.
În schimb primul ministru a declarat, că furnizorul de energie trebuie să mai aştepte.

 

„Premier Energy” atenţionează că, în noiembrie, când au fost majorate prețurile de furnizare a energiei electrice pentru Termoelectrica şi Energocom, nu s-a luat în considerare actualizarea prețurilor şi pentru „Premier Energy”. Furnizorul reclamă faptul că modificarea preţului pentru „Energocom” îi generează un deficit lunar de aproape 100 de milioane de lei, iar până în 1 aprilie, mărimea acestei datorii va ajunge la 500 de milioane de lei. ” Cu fiecare zi ce trece fără a actualiza prețurile pentru energia electrică, situația financiară se înrăutățește, riscurile sectorului energetic cresc și consumatorul, în final, va trebui să achite un preţ şi mai mare.”, se arată într-un comunicat publicat de „Premier Energy”.

Compania cere ANRE să examineze cât mai curând solicitarea de ajustare a tarifelor pentru energia electrică şi să nu aştepte şase luni, aşa cum îi permite legea. „Premier Energy” susţine că este în dialog continuu cu ANRE pentru a găsi soluții alternative viabile de ajustare treptată a prețului de furnizare în două etape, în februarie și în aprilie.

Am încercat să obţinem un comentariu de la ANRE referitor la solicitarea furnizorului. Şefa Serviciului de presă a instituţiei, Galina Sanduţa, ne-a spus că va reveni mai târziu cu un răspuns.

Întrebată ce crede despre solicitarea „Premier Energy”premierul Natalia Gavriliţa a dat de înţeles că furnizorul ar trebui să dea dovadă de solidaritate şi să mai aştepte. Premierul înţelege că furnizorul înregistrează pierderi, dar aminteşte că au fost perioade în care compania a înregistrat profit şi nu a cerut micşorarea tarifului.

„Toate aceste companii nu s-au adresat la ANRE pentru reducerea tarifului când se înregistrau devieri financiare pozitive. Eu cred că e normal în această perioadă să fim solidari. Cred că va fi o nouă achiziţie publică pe piaţa electricităţii în primăvară şi atunci este cazul de discutat despre o eventuală creştere a tarifului, dacă ea va fi necesară.”

Pe de altă parte, experţii în domeniul energetic susţin că majorarea tarifului este inevitabilă, iar ANRE ar trebui să se grăbească să revizuiască cererea furnizorului.

„ Am putea compara cu o boală. Cu cât mai mult nu o tratăm cu atât ea devine mai gravă. Va trebui mai mult să cheltuim apoi. Aceste ajustări trebuiau făcute încă în octombrie, noiembrie şi nu ar fi fost aşa simţite. ”

Sergiu Ungureanu mai spune că dacă datele despre pierderile financiare prezentate de „Premier Energy” sunt veridice, există unele riscuri în cazul în care ANRE nu va grăbi procesul de ajustare al tarifului.

„ Se riscă ca furnizorul să ajungă în incapacitate de plată pentru energia electrică procurată şi atunci vor urma deconectări şi conectarea energiei doar pe grade, pentru anumiţi consumatori. Cel mai mult vor suferi consumatorii de gradul doi şi trei, adică consumatorii casnici. ”

La începutului lunii ianuarie, „Premier Energy” a solicitat majorarea tarifului cu 85%, adică 2 lei şi 79 de bani faţă de 1 leu şi 51 de bani cât este în prezent. Furnizorul consideră că autoritățile pot aproba compensații pentru energia electrică, la fel ca şi pentru gazele naturale și energia termică.


Distribuie
..