Reţelele de socializare dezvoltă afacerile în ţara noastră

Reţelele de socializare dezvoltă afacerile în ţara noastră

Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Comerţul online ia amploare în ţara noastră. Unul dintre motive ar fi sporirea cererii, deoarece moldovenii sunt tot mai ocupaţi şi nu vor să piardă mult timp la cumpărături. De cealaltă parte, şi antreprenorii nu doresc să investească zeci de mii de euro în magazine, în timp ce reţelele de socializare le oferă posibilitatea de a-şi spori profitul.

Irina Brăiescu şi-a început afacerea cu decoraţiuni din lemn, acum trei ani, iar pentru a aduna comenzi, plasează poze cu decoraţiuni pe Facebook şi Instagram. În prezent, ea are deja 10 angajaţi.

„Raportul este de la o mie de vizite la 100 de comenzi”, a declarat proprietara atelierului handmade, Irina Brăiescu.

Antreprenoarea afirmă că zilnic primeşte sute de mesaje şi comentarii cu întrebări despre produse. Iar pentru a nu neglija clienţii, toţi angajaţii au acces la Internet şi răspund la mesaje.

„Lumea se apropie şi ne spune eu vă ştiu eu vă urmăresc pe pagină. Impactul este foarte mare”, a afirmat proprietara atelierului handmade, Irina Brăiescu.

În timp ce unii sunt prezenţi doar online, alţii reuşesc să aducă în magazinele lor sute de clienţi după ce şi-au făcut cunoscute produsele lor pe reţelele de socializare.

„Dacă datorită mediului online despre noi au aflat într-un an, un an şi jumătate, fără reţelele de socializare despre noi s-ar fi aflat în cinci ani”, a comunicat proprietara unui magazin de produse cosmetice, Victoria Moscalu.

Experţii susţin că succesul dezvoltării afacerii pe reţelele de socializare depinde în mare măsură de calitatea pozelor, a textelor, dar şi de promptitudinea de a răspunde la mesaje.

„Sunt statistici care arată că o bună parte din afaceri tind să închidă bussines-ul din offline şi să treacă doar în online. Fiindcă se optimizează cheltuielile, tu eşti mai aproape de client şi poţi face livrări oriunde”, a spus expertul în afaceri, Alexandru Bordea.

Totodată, potrivit experţilor, nu orice companie îşi poate muta afacerea exclusiv în mediul online. Este cazul magazinelor de haine. Asta deoarece consumatorul doreşte să probeze şi să studieze îndeaproape articolele vestimentare.

Un studiu recent, realizat de Magenta Consulting arată că 8 din 10 moldoveni nu doresc să procure online haine şi accesorii.


Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •