Studiu realizat în premieră în ţara noastră. Moldovenii consumă de două ori mai multă sare decât recomandă specialiştii

Studiu realizat în premieră în ţara noastră. Moldovenii consumă de două ori mai multă sare decât recomandă specialiştii

Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zilnic, un moldovean foloseşte 11 grame de sare, de două ori mai mult decât recomandă specialiştii. Sunt datele unui studiu realizat în premieră în ţara noastră. Potrivit specialiştilor, pâinea este unul dintre produsele cu cea mai mare cantitate sare.

Printre produsele care conţin o cantitate mare de sare sunt salamurile, dar şi caşcavalurile.

„Sursa principală de sare, atât în rândul orăşenilor, cât şi a locuitorilor de la sate, este pâinea. Orăşenii consumă mai multe produse procesate, care la fel, sunt o sursă de sare. La sate oamenii adaugă mai multă sare la prepararea bucatelor şi la consumul acestora. De exemplu, locuitorii satelor consumă mai multă brânză de oi, care este sărată, iar cei de la oraşe preferă caşcavalul”, a spus cercetătorul principal în cadrul studiului, Galina Obreja.

Excesul de sare poate cauza probleme de sănătate, precum afecţiuni ale rinichilor,diverse forme de cancer sau boli cardiace.

Moldovenii spun că mâncarea fără sare nu are niciun gust. Sunt însă şi dintre cei care au grijă la cantitatea de sare pe care o pun în bucate.

Ministerul Sănătăţii urmează să elaboreze o strategie de reducere a cantităţii de sare consumate, cu cel puţin 30%, în rândul moldovenilor.

„Pe de o alta parte va fi cresterea taxepor pentru produse nesanatoase care contine grasimi. Ca intradevar sa reducem disponibilitatea acestora. Si pe de o alta parte trebuie sa crestem disponibilitate produselor sanatoase”, a spus consultantul principal al Ministerul Sănătăţii, Ion Şalaru.

Pentru a reduce cantitatea de sare consumată şi, respectiv, riscurile de a dezvolta mai multe afecţiuni, medicii recomandă ca la prepararea bucatelor să folosim mai multe condimente, să nu consumăm alimente de tip fast-food şi să mâncăm cel puţin 5 fructe şi legume pe zi.


Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •