Ziua Internaţională a Drepturilor Consumatorilor

Ziua Internaţională a Drepturilor Consumatorilor

Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Tehnologiile informaţionale sunt la mare căutare în rândul moldovenilor. Uneori însă aşteptările ne sunt înşelate când în locul unui produs de calitate ne trezim cu unul care nu face o pară chioară. Doar anul trecut au fost înregistrare 210 petiţii în acest sens, cu 30 de cazuri mai multe decât în 2017.

Subiectul a fost discutat în cadrul unei conferinţe organizate cu ocazia Zilei Internaţionale a Drepturilor Consumatorilor.

Oxana Groza este una dintre cele peste 2000 de victime ale shoping-ului necalitativ, care anul trecut, a depus plângeri la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor. Femeia spune că a încercat să-şi ceară drepturile după ce a cumpărat de la un magazin online un telefon pentru fiica sa. Când i-a fost livrată comanda, femeia a avut parte de o supriză neplăcută.

„Nu se deschidea softul. Propunea doar limba engleză şi chineză, adică limbile accesibile rusă cel puţin sau româna nu erau”, a spus consumatorul, Oxana Groza.

Oxana Groza nu a aşteptat mult şi a depus o plângere la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor. În două săptămâni, reprezentanţii magazinului i-au returnat suma pentru telefon.

„Am apelat la ei, am fost refuzată, adică am scris de nenumărate ori plângeri până la urmă totuşi am hotărât să apelez la APC. Singură nu m-am aşteptat în două săptâmâni mi-au fost returanţi banii”, a comunicat consumatorul, Oxana Groza.

La evenimentul de prezentare a rezultatelor activităţii Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor participat reprezentanţi ai instituţiilor similare din România, Ucraina, Armenia şi oficiali din ţara noastră.

„Fiecare an trebuie să fie anul consumatorilor, fiecare lună, fiecare săptămână, fiecare oră trebui să fie ora consumatorilor şi depinde de fiecare dintre noi. Atâta timp cât noi vom cumpăra produse calitative şi nu vom da atenţie produselor necalitative, ei se vor ajusta. Concurenţa şi piaţa liberă vor ajusta pe toţi producătorii de produse rele sau necalitative”, a declarat ministrul Economiei şi Infrastucturii, Chiril Gaburici.

„La noi legile sunt, anume acele legi în favoarea consumatorilor sunt aplicabile. Consumatorul nu trebui să depindă de anumiţi factori şi eu ca conducere mi-am propus asta în următorul timp să fac. Consumatorul trebuie doar să depună plângere atâta tot”, a spus directorul APC, Iurie Eremia.

Anul trecut, la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor au fost depuse 2155 de petiţii, dintre care au fost examinate 1452. Un număr de 241 de plângeri au fost soluţionate pe cale amiabilă.

În cazul celorlalte, fie au fost aplicate amenzi celor prinşi pe picior greşit, fie s-a ajuns în instanţă.


Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •